Introductie
Adressenbestanden vervuilen, daar is niets tegen te doen. Als je met meerdere personen werkt aan een centraal adressenbestand ontstaan er dubbelen, groeit een code-boom (tags) organisch en weet men na een tijdje van veel contacten niet meer wie ze er ooit in heeft gezet, waarom, en of ze nog wel actueel zijn.
Vervuilen van een adressenbestand gaat helemaal vanzelf. Als je een langere tijd niet naar je contacten en organisaties omkijkt zijn adressen veranderd, personen van baan gewisseld en e-mailadressen aangepast.
Wat we vaak zien is dat een adressenbestand goed wordt opgezet door een slimme, blije marketeer en dat deze het in een middag overdraagt aan haar opvolger, en deze na een tijdje weer aan haar opvolger… met als resultaat een adressenbestand met contacten en codes waar niemand meer precies weet hoe het is aangelegd, en waarom!
GIGO
Ook als je van CRM-programma verandert, of alles gaat bijhouden in Excel krijg je dezelfde problemen. Bij een conversie van het ene naar het andere programma gaat de “rommel” mee (GIGO staat voor “garbage in – garbage out”).
Frisse start
Hoe kun je een verwaarloosd, verouderd, verzand bestand nu weer een nieuwe frisse start geven? Ondanks het feit dat AdreZ alle modules en mogelijkheden heeft om je daarbij te helpen, blijft het mensenwerk en moet iemand met inzicht en inzet het heft in handen nemen en aan de slag gaan.
Hulp nodig?
De helpdesk van EM-Cultuur kan je met raad en daad bij ondersteunen bij het opschonen en saneren van je bestand. We kunnen helpen met het samenstellen van complexe selectievragen en we kunnen met “scripting” bulk-opdrachten uitvoeren op je bestand.
Meer informatie?
Voor een uitgebreid plan van aanpak voor het opschonen van AdreZ klikt u op de button hieronder. Met vragen, suggesties en voor hulp kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen!