We geloven dat e-mailmarketing nog steeds één van de meest effectieve manieren is om te communiceren met je klanten/publiek/relaties en we hebben nu ook de cijfers die dat bewijzen. Hieronder de statistieken van 2012 tot en met 2022 waarbij we kijken naar het gemiddelde open- en klikpercentage van alle verzonden mailingen van MailingLijst klanten in dat jaar.

 

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

2021

2022*

Openpercentage

30,3%

33,3%

34,2%

35,9%

37,1%

37,2%

37,6%

38,7%

38,9%

39,1%

45,5%

Klikpercentage

12,3%

9%

7,3%

8,1%

12,1%

13%

13,9%

14%

13,8%

14,5%

12,2%

* Voor 2022 hebben we gekeken naar de cijfers van januari t/m juli 2022.

Waar het openpercentage elk jaar hoger wordt daar zien we een licht golfende beweging bij het klikpercentage. We gaan kijken hoe dit zich ontwikkelt in het tweede half jaar.

Naast dat MailingLijst een goede verzendreputatie heeft is en blijft e-mailmarketing een goed middel om je doelgroep te bereiken, het lijkt er dus zelf op dat je een steeds grotere groep kunt bereiken middels e-mailmarketing. Helemaal als je het goede verzendmoment kiest en de ontvanger content biedt waar hij/zij op zit te wachten!