De resultaten zijn gebaseerd op 15 miljoen mailtjes die in 2014 in ongeveer 4.000 e-mailcampagnes zijn verzonden door 150 culturele organisaties die Mailinglijst gebruiken voor e-mailmarketing. Als grootste e-marketing provider en adressenleverancier in de culturele sector, beschikt EM-Cultuur over een schat aan informatie. De eerste infographic dit jaar gaat over de culturele e-mailmarketing statistieken, met de cijfers over de verzend-, open- en klikcijfers van meer dan 400 culturele e-mailcampagnes in 2014. Mailinglijst bevat een aantal tools die zorgen voor een optimale segmentatie, waardoor dit jaar een nog hoger openingspercentage is gemeten. En door geoptimaliseerde bounce-verwerking is een bijzonder hoog percentage afgeleverde mails gerealiseerd. Hieronder enkele cijfers uit de infographic: – 15,2 miljoen mailtjes geanalyseerd met een bounce percentage van slechts 0,4% – In de culturele sector is het gemiddelde openingspercentage 35% – De meest populaire dag om te mailen is donderdag – De mailingen worden het meest geopend tussen 16.00 en 17.00 uur