Culturele e-mailmarketing statistieken 2013 – De resultaten in deze infographic zijn gebaseerd op 17 miljoen mails die in 2013 in 4250 mailings zijn verzonden door 150 gebruikers van Mailinglijst (e-mailmarketing applicatie voor de culturele sector).
Hieronder enkele cijfers uit de infographic:
– 17 miljoen mailtjes geanalyseerd.
– Het gemiddelde opgeninspercentage 34%
– De meest populaire dag om te mailen is donderdag
– De mailingen worden het meest geopend tussen 15.00 en 18.00 uur.
Gemiddeld gaan er iedere donderdag om 16:00 uur zo’n 100.000 culturele mails door het land die door 34.000 mensen worden geopend. Daarvan klikken er 5.100 door naar uw website! Circa 9.500 ontvangers openen de mailing al binnen het uur.
MailingLijst is de e-mailmarketing applicatie voor de culturele sector.
Maak en verstuur eenvoudig uw nieuwsbrief in uw eigen huisstijl.