Klantcase – Succescolle implementatie van AdreZ CRM en MailingLijst

Stedelijk Museum Amsterdam

Het Stedelijk Museum Amsterdam is een museum voor moderne en hedendaagse kunst en is misschien wel één van de bekendste musea van Nederland. 

We zijn trots dat het Stedelijk Museum Amsterdam op een perfecte manier gebruik maakt van AdreZ CRM, MailingLijst en koppelingen met externe systemen. Daar vertellen we graag meer over in deze klantcase.

De situatie

Het Stedelijk Museum Amsterdam werkte voorheen met een verouderd CRM systeem dat niet meer aan de wensen voldeed. Men is gaan rondkijken en zo bij AdreZ van EM-Cultuur uitgekomen. Na een aantal gesprekken en een uitgebreide verkenning werd duidelijk dat alle wensen van het Stedelijk Museum Amsterdam vervult konden worden met AdreZ.

ALLES In één SYSTEEM

Er zijn diverse afdelingen binnen het Stedelijk Museum Amsterdam die allemaal contact hebben met relaties. Waar voorheen contacten in meerdere systemen zaten zitten nu alle relaties, vrienden etc. in AdreZ. In AdreZ kunnen de gebruikers contactgegevens inzien, relaties inzien, gespreksverslagen en follow-ups toevoegen. Op deze manier heb je altijd de meest recente gegevens van een contact voor je. En op basis van ‘selectiecodes’ kun je ook nog heel snel selecties maken om die vervolgens te gebruiken voor bijvoorbeeld een uitnodiging.

Van handwerk naar automatisering

Waar voorheen veel met de hand gedaan moest worden, lijst exporteren uit systeem A en importeren in systeem B is dat nu allemaal geautomatiseerd. Vrienden komen inclusief status automatisch in AdreZ CRM, nieuwsbrief aanmeldingen via de website komen automatisch binnen en ook informatie uit de uitnodigingen (dus of iemand komt en met hoeveel personen) komt automatisch in AdreZ. Hoe mooi is dat!

Vriendenadministratie naar CRM

Ook de vriendenadministratie is onder handen genomen. De vrienden zitten nog steeds in het vriendenadministratie systeem met daarin bijvoorbeeld ook de financiële afhandeling. De belangrijkste informatie van de vrienden wordt ook automatisch in AdreZ gezet zodat je daar direct de status van een vriend kunt zien, maar ook om je vrienden bijvoorbeeld een mooie aanbieding via de mail te kunnen sturen.

Koppelen met e-mailmarketing

Voorheen werkte het Stedelijk Museum Amsterdam met een ander en duur e-mailmarketing systeem. Daar is ook kritisch naar gekeken en uiteindelijk vervangen door MailingLijst. Een betere prijskwaliteitverhouding en de directe koppeling met AdreZ waren toch wel de belangrijkste punten om voor MailingLijst te kiezen. 

Selecties uit AdreZ kunnen direct als doelgroep worden gebruikt, er kunnen prachtige mailingen worden opgemaakt en de resultaten van uitnodigingen komen weer terug in AdreZ.

De software van is super gebruiksvriendelijk en heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding. Daarnaast zijn het ook nog eens prettige mensen om mee samen te werken!

T. Visser – Manager Finance & Control

Zelf ook interesse in AdreZ Crm of MailingLijst?

Neem dan contact met ons op via support@em-cultuur.nl of 020 462 6000. In een demo van een klein half uurtje kunnen we je al een goed beeld van de mogelijkheden geven!