Culturele E-mailmarketing statistieken 2020
E-mailmarketing blijft populair!
In 2020 hebben alle MailingLijst-klanten 3.700 e-mailcampagnes verzonden die samen goed zijn voor ruim 8,5 miljoen verzonden mailtjes.
Openpercentage blijft ook in 2020 stijgen
Corona mails enorm goed gelezen
E-mailcampagnes verzonden aan het begin van de week scoren het best
E-mailcampagnes verzonden op donderdag scoren het slechts
De cijfers
98,8 %
Geaccepteerd
38,6%
Openpercentage
14,0%
Klikpercentage
Wat valt op?
Bijna alles komt aan!
E-mailcampagnes die worden verzonden met MailingLijst hebben een acceptatie-percentage van bijna 99%. Je kan er dus met een gerust hart vanuit gaan dat de e-mailcampagnes die je verstuurt ook daadwerkelijk aankomen bij de ontvanger.
Meer opens, minder kliks
Het openpercentage van culturele e-mailcampagnes blijft maar stijgen. Sinds 2014 zien we elk jaar een stijging van het openpercentage. Dit jaar is er een stijging te zien van 0,2% naar 38,6%. Het klikpercentage is iets gedaald naar 14,0%.
Impact corona?
Heel opvallend om te zien is dat het openpercentage in de maand maart opeens omhoog schoot naar 45%. Zit dat hem in alle ‘corona-mails’ die zijn verzonden?
Nog meer cijfers…
Doordeweeks VS Weekend
Ruim 93% van alle culturele e-mailcampagnes worden verzonden op werkdagen, en dus een kleine 7% in het weekend.
Donderdag
Donderdag is al jaar en dag de meest populaire dag om te verzenden, maar we zien ook dat deze dag juist het slechtst scoort als we kijken naar openpercentages (35,1%).
Gericht mailen
Hoe kleiner het aantal ontvangers van een e-mailcampagne, hoe hoger het openpercentage. E-mailcampagnes met minder dan 500 ontvangers scoren gemiddeld een openpercentage van 60,4%.
Begin van de week
Een opvallende nieuwe trend is dat e-mailcampagnes die in het begin van de week worden verzonden het beste scoren. Maandag scoort een openpercentage van 42,7% en dinsdag 42,3%.
Verzend tijdstip
Veruit de meeste e-mailcampagnes (84%) worden tijdens kantooruren verzonden. De e-mailcampagnes die tijdens kantooruren worden verzonden scoren ook het beste openpercentage.
Mannen vs vrouwen
We zien duidelijk dat mannen meer e-mailcampagnes openen, maar vrouwen lezen de mails beter en klikken vaker door op links.
We helpen je heel graag om meer te halen uit je nieuwsbrief! We kunnen je ook gelijk geheel vrijblijvend de mogelijkheden van MailingLijst laten zien!
Meer informatie Over MailingLijst?
Ruim 17% van onze online kaarten is verkocht nadat via een nieuwsbrief naar onze site is doorgeklikt. Voordat we startten met MailingLijst was dat slechts 4%.”
Lara, Online marketeer
Leidse Schouwburg – Stadsgehoorzaal