Bij gemeenten, provincies en rijksdiensten is het van belang om op een gestructureerde manier contactgegevens van inwoners, bedrijven en andere belanghebbenden te beheren. Er kunnen naar de uitgebreide selecties van contacten gerichte uitnodigingen voor een voorlichtingscampagne of een bijeenkomst verstuurd worden.
Bij overheidsinstanties is een goed werkend relatiebeheer en een effectief e-mailmarketing systeem van cruciale belang voor het optimaliseren van communicatie met verschillende groepen zoals maatschappelijke organisaties en samenwerking en externe partners. Door het inzetten van MailingLijst en AdreZ is het erg eenvoudig om uitgebreide selecties te maken. Deze selectie kan je mailen met Outlook, exporteren naar Excel of rapporten (zoals badges).
Met AdreZ heb je al je contacten zoals inwoners, ondernemers op een plek. Het is erg eenvoudig om contacten te verrijken met details zoals voorkeuren, eerdere contactmomenten en klantgegevens. Daarnaast kunnen er specifieke selecties gemaakt worden op basis van de tags, codes en vrije velden. Maak een selectie van burgers op basis van postcode, interessegebieden of eerdere participatie in gemeentelijke projecten. Zo kunnen gemeenten bijvoorbeeld alle bewoners van een bepaald stadsdeel gericht informeren over een bepaald participatietrajecten of enquêtes versturen.
Met MailingLijst kunnen gemeenten nieuwsbrieven versturen over lokale ontwikkelingen, verkeersomleggingen, culturele evenementen of inspraakmogelijkheden. Ook kunnen er verschillende doelgroepen eenvoudig worden samengesteld, zoals inwoners die zich hebben aangemeld voor milieunieuws of ondernemers die geïnteresseerd zijn in gemeentelijke subsidies. Daarnaast worden er statistieken bijgehouden zodat je kan bijhouden wie de berichten heeft geopend en welke acties zijn ondernomen, waardoor overheidsorganisaties hun communicatie kunnen optimaliseren.
De beveiliging van uw gegevens is onze top prioriteit. Uiteraard voldoen we met onze systemen aan de normen die het onderwijs tegenwoordig stelt aan hun leveranciers. We noemen er een paar:
Tijdens het offertetraject heeft u al een implementatieplan ontvangen en met ons doorgenomen. Daar wordt nu een opleverdatum aan gekoppeld. We bepalen gezamenlijk de inrichting van het systeem, analyseren uw huidige databestanden en geven (online) trainingen. In zeer korte tijd beheert u al uw contacten in Adrez of verstuurt u uw eerste mailing met MailingLijst.
Onze pakketten zijn flexibel inzetbaar. We kunnen snel schakelen en opleveren. Zo is het goed denkbaar om eerst te starten met AdreZ en dat later uit te breiden met de mail-module MailingLijst of andersom. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden om onze pakketten te koppelen met systemen die al in gebruik zijn. Klik hier om te bekijken met welke systemen wij allemaal samen werken.
Tijdens de implementatie wordt u waar nodig bijgestaan en begeleid door onze ervaren consultants. Maar ook na de oplevering bent u nog niet van ons af. We begeleiden u tot aan de laatste trainingen en ook daarna staat onze helpdesk altijd klaar met raad en daad.
Zowel AdreZ als MailingLijst zijn gebruiksvriendelijke systemen met een steile leercurve. Gebruikers hebben doorgaans aan één of twee (eventueel remote) trainingen van 1,5 uur voldoende om effectief aan de slag te gaan met ons diensten. En als er daarna nog vragen zijn, denken we graag mee!