CRM en e-mailmarketing voor culturele organisaties

Onze klantenkring is cultureel en toch heel divers, van kleine theatergroepen tot grote musea. Onze missie is om met onze diensten ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk bezoekers naar het theater, festival of museum komen. In deze sector is het belangrijk om sterk in te zetten op relatiebeheer en doelgerichter communicatie.

MUSEa

Musea kunnen met AdreZ makkelijk bezoekers groeperen op basis van interesse, zoals moderne kunst of een tijdelijke exposities, waardoor er gerichte uitnodigingen gestuurd kunnen worden voor nieuwe tentoonstellingen. Daarnaast kan je ook eenvoudig je contacten verrijken met extra informatie. Met MailingLijst kan je eenvoudig nieuwsbrieven opzetten voor de vaste bezoekers, recensenten en de donateurs om deze groep op de hoogte te houden. Houd ook makkelijk statistieken bij om erachter te komen hoe vaak jouw nieuwsbrief wordt geopend. 

theaters 

Theaters kunnen in AdreZ hun contactgegevens van alle vaste bezoekers, recensenten en Vrienden van het Theater eenvoudig verrijken en segmenteren. Je kan ze informeren over tijdelijke exposities of premières via MailingLijst. Op basis van de huisstijl wordt er een vast sjabloon ontworpen. Hiermee kan je gerichte campagnes versturen naar de sponsoren of houd je fans op de hoogte van nieuwe komedies of klassieke stukken. 

Festivals

Organisatoren van festivals kunnen via AdreZ de gegevens van sponsoren, artiesten en vrijwilligers makkelijk bijhouden. Maak slimme selecties om hen te bereiken met belangrijke updates. Verstuur met MailingLijst updates over de line van een festival of wanneer de ticketverkoop van start gaat of bezoekers informeren over programmawijzigingen. Voeg ook eenvoudig evenementen, gifjes, foto credits of meerdere buttons toe.

Veilig en betrouwbaar

De beveiliging van uw gegevens is onze top prioriteit. Uiteraard voldoen we met onze systemen aan de normen die het onderwijs tegenwoordig stelt aan hun leveranciers. We noemen er een paar:

  • Wij zijn 100% AVG proof
  • Alle serversystemen staan in Nederland
  • We maken uiteraard elke nacht back-ups
  • We hebben opties voor het recht van vergetelheid en het automatisch verwijderen van informatie na een bepaalde periode
  • Onze systemen voldoen aan de normen van IBP en STITCH
  • Indien gewenst kunt u gebruik maken van twee factor authenticatie (2FA)
  • Onze systemen worden jaarlijks doorgelicht door een externe gecertificeerde organisatie
  • ISO 27001 gecertificeerd

EM-Cultuur heeft onze database van contacten en relaties omgetoverd tot een overzichtelijk en werkbaar CRM systeem waarmee wij voortaan met minder tijd en vooral minder frustratie in staat zijn om gericht onze doelgroepen te benaderen.

Martijn van Heemskerck van Beest

Adjunct-Directeur, NEMO

Overzichtelijk IMPLEMENTATIETRAJECT

Tijdens het offertetraject heeft u al een implementatieplan ontvangen en met ons doorgenomen. Daar wordt nu een opleverdatum aan gekoppeld. We bepalen gezamenlijk de inrichting van het systeem, analyseren uw huidige databestanden en geven (online) trainingen. In zeer korte tijd beheert u al uw contacten in Adrez of verstuurt u uw eerste mailing met MailingLijst.

Flexibel inzetbaar en goed te koppelen

Onze pakketten zijn flexibel inzetbaar. We kunnen snel schakelen en opleveren. Zo is het goed denkbaar om eerst te starten met AdreZ en dat later uit te breiden met de mail-module MailingLijst of andersom. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden om onze pakketten te koppelen met systemen die al in gebruik zijn. Klik hier om te bekijken met welke systemen wij allemaal samen werken. 

Inclusief begeleiding en helpdesk

Tijdens de implementatie wordt u waar nodig bijgestaan en begeleid door onze ervaren consultants. Maar ook na de oplevering bent u nog niet van ons af. We begeleiden u tot aan de laatste trainingen en ook daarna staat onze helpdesk altijd klaar met raad en daad.

GebruiksvrieNdelijk

Zowel AdreZ als MailingLijst zijn gebruiksvriendelijke systemen met een steile leercurve. Gebruikers hebben doorgaans aan één of twee (eventueel remote) trainingen van 1,5 uur voldoende om effectief aan de slag te gaan met ons diensten. En als er daarna nog vragen zijn, denken we graag mee!