CRM en e-mailmarketing voor het onderwijs

Onderwijsinstellingen behartigen vele relaties zoals; studenten, alumni, docenten en belangenverenigingen waarbij een goed relatiebeheer van belang is. Er  worden o.a. uitnodigingen voor open dagen, nieuwsbrieven met updates of berichten gericht op alumni verstuurd. Hiervoor is een goed e-mailmarketingsysteem erg belangrijk. 

Hogescholen, universiteiten en middelbare scholen

In de onderwijssector speelt een goed werkend relatiebeheer en een effectief e-mailmarketing systeem een cruciale rol in het optimaliseren van communicatie met verschillende groepen zoals studenten, docenten, ouders, alumni en externe partners. Door het inzetten van MailingLijst en AdreZ is het erg eenvoudig om een selectie te maken van alle alumni die zijn afgestudeerd tussen 2018 en 2020. Deze selectie kan je mailen met Outlook, exporteren naar Excel of rapporten (zoals badges).  

Met AdreZ is het erg gemakkelijk om contacten te verrijken met alle relevante informatie, zoals persoonlijke voorkeuren, eerdere contactmomenten en specifieke klantgegevens. Daarnaast kan je uitgebreide selecties maken op basis van de tags, codes en vrije velden. Maak bijvoorbeeld een selectie  van alle eerstejaarsstudenten uit een bepaalde regio of met een bepaalde afstudeerrichting.  Zo kunnen scholen deze groep gericht benaderen om snel een uitnodiging te sturen voor een open dag, diploma-uitreiking, ouderavond of alumni-event of andere belangrijke informatie.

Met MailingLijst versturen scholen snel en efficiënt uitnodigingen, nieuwsbrieven, herinneringen of andere updates naar specifieke groepen zoals huidige studenten, ouders of externe partner nieuwsbrieven versturen.  Daarnaast kunnen er ook interessante statistieken bijgehouden worden. om te bekijken wat er wel en niet werkt bij het versturen van zo’n nieuwsbrief om de communicatie steeds verder kunnen verfijnen. Daarnaast wordt er een of meer sjablonen op maat gemaakt op basis van de huisstijl. Op deze manier wordt er altijd in een vaste stijl gecommuniceerd naar de doelgroep

Veilig en betrouwbaar

De beveiliging van uw gegevens is onze top prioriteit. Uiteraard voldoen we met onze systemen aan de normen die het onderwijs tegenwoordig stelt aan hun leveranciers. We noemen er een paar:

  • Wij zijn 100% AVG proof
  • Alle serversystemen staan in Nederland
  • We maken uiteraard elke nacht back-ups
  • We hebben opties voor het recht van vergetelheid en het automatisch verwijderen van informatie na een bepaalde periode
  • Onze systemen voldoen aan de normen van IBP en STITCH
  • Indien gewenst kunt u gebruik maken van twee factor authenticatie (2FA)
  • Onze systemen worden jaarlijks doorgelicht door een externe gecertificeerde organisatie
  • ISO 27001 gecertificeerd

onze werkwijze

Overzichtelijk IMPLEMENTATIETRAJECT

Tijdens het offertetraject heeft u al een implementatieplan ontvangen en met ons doorgenomen. Daar wordt nu een opleverdatum aan gekoppeld. We bepalen gezamenlijk de inrichting van het systeem, analyseren uw huidige databestanden en geven (online) trainingen. In zeer korte tijd beheert u al uw contacten in Adrez of verstuurt u uw eerste mailing met MailingLijst.

Flexibel inzetbaar en goed te koppelen

Onze pakketten zijn flexibel inzetbaar. We kunnen snel schakelen en opleveren. Zo is het goed denkbaar om eerst te starten met AdreZ en dat later uit te breiden met de mail-module MailingLijst of andersom. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden om onze pakketten te koppelen met systemen die al in gebruik zijn. Klik hier om te bekijken met welke systemen wij allemaal samen werken. 

Inclusief begeleiding en helpdesk

Tijdens de implementatie wordt u waar nodig bijgestaan en begeleid door onze ervaren consultants. Maar ook na de oplevering bent u nog niet van ons af. We begeleiden u tot aan de laatste trainingen en ook daarna staat onze helpdesk altijd klaar met raad en daad.

GebruiksvrieNdelijk

Zowel AdreZ als MailingLijst zijn gebruiksvriendelijke systemen met een steile leercurve. Gebruikers hebben doorgaans aan één of twee (eventueel remote) trainingen van 1,5 uur voldoende om effectief aan de slag te gaan met ons diensten. En als er daarna nog vragen zijn, denken we graag mee!