CRM en e-mailmarketing voor culturele organisaties

Onze klantenkring is cultureel en toch heel divers, van kleine theatergroepen tot grote musea. Onze missie is om met onze diensten ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk bezoekers naar het theater, festival of museum komen. In deze sector is het belangrijk om sterk in te zetten op relatiebeheer en doelgerichter communicatie.

Met AdreZ kan je al je contacten verrijken met extra informatie en ‘tags’ zodat je bijvoorbeeld snel een uitgebreide selectie kan genereren van sponsoren uit een bepaalde regio. Deze selectie kan je bijvoorbeeld een uitnodiging sturen met MailingLijst of exporteren naar Excel.

Met MailingLijst houd je snel en makkelijk vaste bezoekers, recensenten of Vrienden van Theater op de hoogte door het versturen van een nieuwsbrie met updates, informatie over een tijdelijke expositie, ticketverkoop voor voorstellingen of de line-up van een festival. Voeg eenvoudig evenementen, gifjes, foto credits of meerdere buttons toe. Houd daarnaast ook de statistieken bij en kom erachter door wie en hoe vaak jouw nieuwsbrief wordt geopend. 

MUSEa

Musea kunnen met AdreZ makkelijk bezoekers groeperen op basis van interesse, zoals moderne kunst of een tijdelijke exposities, waardoor ze gerichte uitnodigingen kunnen sturen voor nieuwe tentoonstellingen. En via mailingLijst kan je eenvoudig nieuwsbrieven opzetten van vaste bezoekers, scholen of donateurs, en op maat gemaakte berichten versturen

theaters 

Theaters kunnen hun vaste bezoekers, recensenten en Vrienden van het Theater makkelijk segmenteren om ze te informeren over voorstellingen of premières. Ook kunnen er met MailingLijst op een eenvoudige manier op basis van een vast sjabloon snel gerichte campagnes verstuurd worden voor een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld fans van komedies of klassieke stukken.

Festivals

De organisatoren van festivals kunnen via AdreZ de gegevens van sponsoren, artiesten en vrijwilligers bijhouden, en snel selecties maken om hen te bereiken met belangrijke updates. Met MailingLijst kunnen sponsors op de hoogte gehouden worden van het evenement en bezoekers informeren over programmawijzigingen of extra ticketverkoop.

Veilig en betrouwbaar

De beveiliging van uw gegevens is onze top prioriteit. Uiteraard voldoen we met onze systemen aan de normen die het onderwijs tegenwoordig stelt aan hun leveranciers. We noemen er een paar:

  • Wij zijn 100% AVG proof
  • Alle serversystemen staan in Nederland
  • We maken uiteraard elke nacht back-ups
  • We hebben opties voor het recht van vergetelheid en het automatisch verwijderen van informatie na een bepaalde periode
  • Onze systemen voldoen aan de normen van IBP en STITCH
  • Indien gewenst kunt u gebruik maken van twee factor authenticatie (2FA)
  • Onze systemen worden jaarlijks doorgelicht door een externe gecertificeerde organisatie
  • ISO 27001 gecertificeerd

onze werkwijze

Overzichtelijk IMPLEMENTATIETRAJECT

Tijdens het offertetraject heeft u al een implementatieplan ontvangen en met ons doorgenomen. Daar wordt nu een opleverdatum aan gekoppeld. We bepalen gezamenlijk de inrichting van het systeem, analyseren uw huidige databestanden en geven (online) trainingen. In zeer korte tijd beheert u al uw contacten in Adrez of verstuurt u uw eerste mailing met MailingLijst.

Flexibel inzetbaar en goed te koppelen

Onze pakketten zijn flexibel inzetbaar. We kunnen snel schakelen en opleveren. Zo is het goed denkbaar om eerst te starten met AdreZ en dat later uit te breiden met de mail-module MailingLijst of andersom. Daarnaast zijn er allerlei mogelijkheden om onze pakketten te koppelen met systemen die al in gebruik zijn. Klik hier om te bekijken met welke systemen wij allemaal samen werken. 

Inclusief begeleiding en helpdesk

Tijdens de implementatie wordt u waar nodig bijgestaan en begeleid door onze ervaren consultants. Maar ook na de oplevering bent u nog niet van ons af. We begeleiden u tot aan de laatste trainingen en ook daarna staat onze helpdesk altijd klaar met raad en daad.

GebruiksvrieNdelijk

Zowel AdreZ als MailingLijst zijn gebruiksvriendelijke systemen met een steile leercurve. Gebruikers hebben doorgaans aan één of twee (eventueel remote) trainingen van 1,5 uur voldoende om effectief aan de slag te gaan met ons diensten. En als er daarna nog vragen zijn, denken we graag mee!